آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟
سرخط خبرها

درس فداکاری | گریه‌های مادری پای قاب عکس شهری

  • کد خبر: ۱۰۹۵۴۴
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
درس فداکاری | گریه‌های مادری پای قاب عکس شهری
جواد طاری بخش - سردبیر شهرآرانیوز

همین چند دقیقه قبل از دفتر روزنامه که بیرون زدم، صدای شیون خانمی را شنیدم که مقابل عکس جوانی در گوشه میدان شهدا و مقابل دفتر روزنامه ایستاده بود.

جلوتر که رفتم، مردی هم با بطری آب به سراغش آمد. بالای عکس اما نوشته شده بود اهدای عضو، اهدای زندگی... و همین کافی بود تا داستان آن مادر را پیدا کنم.
فضا آن‌قدر سنگین بود که اشک روی گونه‌های من هم جاری شد...

حالا ۵۴ روز بود که دردانه‌اش را در کنارش نداشت. روز‌های سختی که آرام و قرار نداشته است، اما بازهم هر طور که بوده بغضش را نگه داشته است. خب سخت هم هست که فرزندت را بزرگ کنی، برایش کلی برنامه داشته باشی، اما...
داغ فرزند برای مادر خیلی سخت است و اگر جوان باشد، سخت‌تر.

سهم یکسان همه انسان‌ها در زندگی فقط یک خاطره است که در حافظه تاریخی جهان می‌ماند. آیندگان همان‌گونه که برای مرگ عده‌ای غمگین می‌شوند، در مرگ عده‌ای کف خواهند زد. انتخاب برای حضور در این دسته‌بندی از امروز آغاز می‌شود که همه فرصت دارند جای خود را در این دسته‌بندی مشخص کنند.

رضا صابر، یکی از افرادی بود که توانست با ایثار جان، خود را در فهرست افرادی قرار دهد که جهان در نبودشان غمگین می‌شود. این‌طور که پدر مرحوم رضا صابر می‌گفت، پسرش در ۶ اسفند بر اثر حادثه‌ای به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد منتقل می‌شود. اما پس از مدتی بستری‌بودن در این مرکز درمانی به زمره بیماران مرگ مغزی می‌پیوندد. با تأیید مرگ مغزی رضا، پدر و مادرش با اهدای اعضای پیکر پاره تنشان موافقت می‌کنند.

حالا رضا نجات‌بخش جان ۶ بیمار شده است؛ بیمارانی که زندگی‌شان را مدیون رضا صابر و خانواده‌اش هستند.

مادر رضا امشب بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) عکس فرزندش را که جاودانه شده است، روی بنر‌های آویز شهرداری می‌بیند که به بقیه درس فداکاری و جاودانگی را تلنگر می‌زند...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->